AFRAID OF CHANGE

Long bob on pyörinyt mielessäni kauan ja nyt todella palavasti. Silti pelko jarruttaa minua paljon. Pelko siitä jos en tunnekkaan itseäni Long bob hiusmallissa itseltäni ? Mitä jos se ei kuitenkaan sovi minulle ? Moni on monesti kehottanut minua leikkaamaan hiukseni ja ennen en välittänyt muiden kehotuksista, sillä ihailin pitkiä hiuksia. Nyt kuitenkin, kun huomaan ihailevani naisia ketkä omistavat tämän hiusmallin alkaa itsenikin kutkuttaa hiusten leikkaus. Haluan kuitenkin olla 100% varma, siitä että oikeesti haluan tehdä sen muutoksen ja ettei tämän hetkiset tunteet ole vain hetkellinen mielijohde. Tiedän, että hiukset ovat kasvava luonnonvara,  lause jota jokainen kampaaja jaksaa toitottaa. Lause mitä en pysty sietämään. Kyllä ne hiukset kasvavat, mutta hyvin hitaasti ja jos sitä odottaa niin vielä hitaammin. En ikinä unohda, kun leikkasin hiukseni ylä asteella 7cm pituseksi kanan töyhtöksi, koska lehdessä oleva malli näytti, sillä leikkauksella hyvältä. Juoksin kampaajalta itkien kotiin ja inhosin ulkonäköäni niin kauan, ennen kuin hiukset kasvoivat polkkapituiseksi. Tiedoksi vielä, että hiusten värini oli myös musta. Nuorena haluaa kokeilla kaikkea uutta ja itselläni kaikki kokeillut olivat suuria epäonnistumisia, jonka takia kärsinkin kampaaja pelosta. Nykyään olen myös jokaisen kampaajan pahin painajainen, sillä minähän en nouse tuolista pois ennenkuin lopputulos tyydyttää minua. Pelkästään sinnepäin ei riitä jos kampaaja on luvannut lopputuloksen olevan sitä mitä haen. Arvostan myös kampaajalta rehellisyyttä. Esimerkiksi oma kampaaja Susse kertoo heti jos tavoitteeni ovat epärealistisia ja se ei onnistu kerralla. Löytyykö teiltä samankaltaisia tunteita tai kokemuskia ?

P1101894

P1101897
P1101849
P1101888
P1101898



2 comments:

  1. Apua, ymmärrän jos pelottaa tehdä se päätös. Mäkin oon joskus saksinut hiukseni ihan lyhyiksi ja kaduin leikkaamista heti kotona. Oon sen jälkeen vannonut, etten koske mun tukan pituuteen enää :D En tiedä auttaako mun kommentti yhtään sua, jos epäröit. Uskon silti, että näytät todella kauniilta lyhyemmässäkin tukassa ja haluaisin kyllä nähdä ne sulla. Ihanat kuvat taas <3

    ReplyDelete
  2. alkuun upeita kuvia:) Kannattaa tosiaan miettiä niin ei sitten harmita kun on leikannut! Itse leikkasin pitkän tukan polkaksi ja sen jälkeen en ole pitkistä hiuksista haaveilut, mutta me kaikki ollaankin erilaisia! Kaveri taas leikkasi myös ja alkoi myös samantien kasvattamaan pitkää takaisin kun ei tuntenut oloonsa mukavaksi. Mutta kannattaa kampaajalla olla rehellinen, sillä kampaajan tulee kuitenkin tehdä asikasta mielyttävä tulos ja olla valmis korjaaman sen jos tekee virheen:) Mutta tosiaan hiukset kyllä kasvavat takaisin vaikka aikaahan siihen menee!

    ReplyDelete

Toivottavasti viihdyit blogini parissa.